[[ current.song_name ]]
[[ current.artist ? current.artist.name : '' ]]
[[ currentlyTimer ]]
[[ current.totalTimer ]]
00:01
بیوگرافی: بردیا صدرنوری متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۴۷ (۲ مه ۱۹۶۸) در رشت است. ساز اصلیاش پیانو است. او «پیانیست کلاسیک / موسیقی ایرانی» است که هم در پیانوی کلاسیک فعالیت کرده و هم تلاش کرده پیانو را به بستر موسیقی ایرانی نزدیک کند. 🎓 آموزش و تحصیلات بردیا از سن ۱۰ سالگی پیانو یاد گرفت، ابتدا تحت نظر استاد فهیم ممتازی در سبک کلاسیک. بعدها به موسیقی ایرانی گرایش یافت و آموزش نزد کیومرث پارسای را دنبال کرد تا پیانو — این ساز غربی ــ در بستر موسیقی ایرانی معنا پیدا کند. از صنعتی/آکادمیک: او تحصیلات دانشگاهی هم دارد: مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکترای مدیریت استراتژیک. با اینحال موسیقی را جدی گرفت و حتی كتابی به نام «طرح جامع موسیقی کشور» منتشر کرده — یعنی نه فقط اجراکننده، بلکه فکرکننده به موسیقی ایرانی و جایگاه آن. 🎼 فعالیت حرفهای و مسیر موسیقی فعالیت حرفهایاش را از حدود سال ۱۳۶۶ شروع کرد؛ یعنی از دههٔ ۶۰ شمسی. او در قالب تکنوازی، دونوازی و گروهنوازی با گروههایی مثل گروه خنیا (سرپرستی پری ملکی)، گروه مهر (سرپرستی ناصر ایزدی) و گروه سیمرغ (سرپرستی افشین قرشی) همکاری کرده است. بعدها خودش گروهی به نام مهرآور را تأسیس کرد تا تمرکز بر موسیقی جدی ایرانی + پیانو داشته باشد. همچنین او مدیر موسسه/نهاد فرهنگیـهنری راد نواندیش هست؛ یعنی هم نوازنده و آهنگساز است و هم در عرصه سازماندهی موسیقی. 📀 آثار و فعالیتهای شاخص چند تا از آلبومها و آثار مهم بردیا صدرنوری: نام اثر / آلبوم توضیح / نکته زندگی جاریست / آوای زندگی / خاطرهها / … آثاری در سبک پیانوی ایرانی / کلاسیک ایرانی؛ ترکیب پیانو با ملودیهای ایرانی. فراقی آلبومی بیکلام با پیانو ایرانی؛ شامل قطعاتی که ترکیب بداههنوازی، حال و هوای ایرانی و تأمل در مضامین اجتماعی و مذهبی دارد. مهر و ناز مجموعهای از قطعات بداهه پیانویی با فضای ملایمتر؛ در روزگار کرونا منتشر شده است. آن روزها (۲۰۲۵) اثر تازهش — موسیقی ارکسترال ایرانی بدون کلام؛ ترکیب پیانو با ارکستر و سنتهای ایرانی. همچنین او تجربه بداههنوازی دارد؛ یعنی پایش را فراتر از نت و اجرای دقیق کلاسیک گذاشته و موسیقی را زنده، جاری و احساسی کرده. 🎯 سبک و نگاه هنری بردیا صدرنوری دنبال این است که «پیانو» را وارد فضای موسیقی ایرانی کند — نه فقط بهعنوان ساز غربی، بلکه بهعنوان ابزاری با توانایی بیان موسیقی ایرانی از زاویه خودش. او میخواهد موسیقی ایرانی بهروز باشد ولی ریشهها حفظ شود: هم کلاسیک، هم اصیل، هم جدید. دغدغهاش تنها اجرا نیست؛ دغدغهاش ساختن نهاد، آموزش، زمینه برای موسیقی جدی ایرانی، و «پل زدن» بین نسلها و بین سنت و معاصر است. ✅ اهمیت و جایگاه صدرنوری جزو آن دسته هنرمندان است که با جدیت و فکر — نه فقط اجرا — وارد موسیقی شدهاند: هم نوازندهاند، هم آهنگساز و هم «فعال فرهنگی». این ترکیب کمیاب است. فعالیتش در پیانو ایرانی باعث شده کسانی که پیانو را فقط با موسیقی غربی میشناسند، با ظرفیتهای جدید آشنا شوند. انتشار آلبومهایی متنوع — از تکنوازی تا ارکسترال — نشاندهنده انعطاف و دید گسترده اوست؛ یعنی موسیقی ایرانی را میشود با ابزارهای مختلف بیان کرد.
[[ current.artist ? current.artist.name : '' ]]
[[ currentlyTimer ]]
[[ current.totalTimer ]]
00:01