[[ current.song_name ]]
[[ current.artist ? current.artist.name : '' ]]
[[ currentlyTimer ]]
[[ current.totalTimer ]]
00:01
بیوگرافی: اُرُد انزابیپور متولد ۱۳ آبان ۱۳۴۹ در رشت است. او موسیقیدان، نوازنده، آهنگساز، صدابردار، طراح آکوستیک، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. در نوازندگی پیانو، ارگ، کیبورد و درامز تخصص دارد. 🎓 مسیر آموزشی و حرفهای اُرُد از نوجوانی (پانزده سالگی) شروع به یادگیری کلاویهای (کیبورد / پیانو) کرد، نزد استاد فرهاد پوررضا (فرزند فریدون پوررضا) در گیلان. بعد از ورود به دانشگاه (رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه علم و صنعت تهران) آموزش موسیقی را ادامه داد؛ از همان دوران با تجهیزات ساده شروع به ضبط صدا کرد. در سال ۱۳۷۷ مدیر فنی شرکت «موکو» شد و در پروژه ساخت نخستین کیبورد سفارشی ایران (GEM WK2) با شرکت ایتالیایی همکاری کرد. در سال ۱۳۷۸ استودیوی «بمآهنگ» را تأسیس کرد و رسماً وارد عرصه صدابرداری حرفهای شد. 🎼 فعالیت هنری: نوازندگی، آهنگسازی، صدابرداری و آکوستیک اُرُد تنوع عجیبی در کارهاش داره — از جز تا راک/متال و حتی تنظیم آکوستیک سالن. موارد زیر بخشهایی از فعالیتش هستند: • نوازندگی و آهنگسازی کار در سبکهای مختلف: جز، جز‑فیوجن، کلاسیک، پراگرسیو، راک و … آثاری از او: آلبوم جز/راک «ناگفته (Untold)» (۱۳۸۵) — همکاری با ایمان جعفریپویان و آرش سبحانی. عضویت در گروه کِهت میان — روی آلبوم «وجود مجازی (Virtual Existence)» کیبورد زده است. آلبوم «Evolution» (جز ارکسترال) منتشر شده در ۱۴۰۰ (2021 میلادی). آلبوم «Impression» (کوارتت جز) در ۱۴۰۳ منتشر شده. جدیدتر: آلبوم «Incidents» (جز‑فیوجن) با صدای صنم پاشا — ۱۴۰۴ منتشر شده است. • صدابرداری، میکس/مستر و مهندسی صدا اُرُد انزابیپور صدابردار، میکس و مستریست بسیاری از آثار برجسته موسیقی ایران بوده — چنان که در فهرستی بلندی از آثار کلاسیک، سنتی، پاپ، راک و اجراهای زنده نامش دیده میشود. حوزه تخصصیاش فراتر از اجرای موسیقی است: طراحی آکوستیک سالنها و فضاهای فرهنگی نیز از فعالیتهایش بوده است. • تدریس و فعالیت علمی / پژوهشی از سال ۱۳۸۴ مدرس رشته مهندسی صدا بوده است — هم در دانشگاههای مرتبط با صدا/موسیقی و هم به عنوان مشاور در سازمانها و نهادها. ویراستار نشریه تخصصی «صنعت صدا و تصویر» و مولف چندین مقاله و تحقیق در حوزه آکوستیک تالارها و طراحی صوتی است. ✅ چرا اُرُد انزابیپور مهم است / جایگاه او بخشی از نسل کسانی است که هم نوازندهاند، هم مهندس صدا، هم آهنگساز — یعنی ترکیب مهارت فنی و موسیقایی، که در ایران نایاب نیست اما کمیاب است. تنوع کاریاش (از جز تا راک، از ضبط آلبوم تا تنظیم آکوستیک سالن) نشاندهنده انعطاف و تسلط او بر جنبههای مختلف موسیقی است. از نظر تاریخی: او در دورهای وارد موسیقی شد که نیاز به کسانی بود که هم تولید موسیقی انجام دهند هم صدابرداری و ضبط مستقل، بنابراین سهمش در توسعه زیرساخت موسیقی بهخصوص در زمینه فنی محسوس است. برای شنوندگان علاقهمند به موسیقی معاصر، تلفیقی و با کیفیت بالا — آثارش میتونند گزینه خوبی باشند؛ چون هم خلاقیت دارند هم حرفهای اجرا شدند.
[[ current.artist ? current.artist.name : '' ]]
[[ currentlyTimer ]]
[[ current.totalTimer ]]
00:01